Carlos Bacca Berjanji Untuk Membawa AC Milan ke Eropa

http://dewabola888.com/

Dewabola888.com – Carlos Bacca menjaringkan hat-trick yang memberi AC Milan kemenangan atas Torino. Carlos Bacca mula memenuhi janjinya untuk membawa Rossoneri kembali ke Eropa.

Di San Siro, hari Minggu (21/8/2016), AC Milan memulakan musim 2016/2017 dengan kemenangan dengan skor 3-2 atas Torino. Carlos Bacca menjadi bintang Rossoneri dengan trigolnya. Juga jadi wira tuan rumah adalah Gianluigi Donnarumma yang menghalang sepakan penalty pemain Torino di menit terakhir injury time.

Berkaitan Carlos Bacca, penyerang asal Colombia itu nyaris meninggalkan AC Milan di bursa transfer musim panas ini. Dia mengaku sudah ada tawaran 30 juta pound dari West Ham United. Tapi dia memilih bertahan dan berjanji baru akan pergi selepas AC Milan kembali ke pentas Eropa.

”Apabila agen menunjukkan kepada saya tawaran yang datang, saya berunding dengan keluarga dan memutuskan berlangsung. Itu hal yang tepat untuk saya lakukan. Saya ingin bertahan sebab saya menjanjikan AC Milan kembali ke (pertandingan) Eropa,” katanya usai pertandingan.

Bukan cuma AC Milan yang diberi janji oleh Carlos Bacca. Bekas striker Sevilla itu juga sudah berjanji bikin hat-trick pada anaknya. judi bola

”Anak saya mahukan bola perlawanan dan saya berjanji pada anak saya akan membuat hat-trick. Saya pun mengambil penalty itu dan menjaringkan gol untuknya,” lanjut Carlos Bacca pada Skysports Itali dan dikutip dari Football Itali.

Musim baru bermula, yang berarti merupakan perjuangan AC Milan untuk mendapatkan tiket ke Eropa masih sangat panjang. Tapi seperti musim lalu di mana dia membukukan 18 gol, Carlos Bacca menunjukkan kalau dia dapat dipercayai untuk meraih target dengan pembuktian berupa hat-trick di pekan perdana.

Leave a Reply

