Valdes Tidak Pernah Dendam Terhadap Man U Maupun Van Gaal

http://dewabola888.com/

Dewabola888.com – Victor Valdes tidak pernah merasa sakit hati atau punya dendam terhadapa Manchester United dan Louis Van Gaal. Kiper asal Sepanyol itu bahkan menganggap Louis Van Gaal, yang pernah mensia-siakannya, seperti sosok ayah.

Pada Oktober 2014, Man U memberi peluang kepada Victor Valdes untuk memulihkan diri daripada kecederaan lutut dan mengembalikan kebugarannya. Bekas penjaga gol Barcelona itu kemudian menguncup oleh The Red Devils selama 18 bulan untuk menjadi pelapis untuk David de Gea.

Pada Mei 2015, Victor Valdes mendapatkan kesempatan tampil pada dua perlawanan terakhir Man U di Premier League. Dua penampilannya tersebut ternyata telah menjadi akhir cerita indahnya di Manchester United.

Selepas, Victor Valdes dibekukan oleh Louis Van Gaal, pengurus Man U saat itu. Louis Van Gaal melakukan hal tersebut setelah Victor Valdesmenolak dimainkan di pasukan U-21.

Victor Valdes kemudian harus menghadapi hal-hal tak menyenangkan lain di Man U, seperti tak diberi nomor punggung, harus berlatih berasingan daripada pasukan utama, walaupun tak disertakan dalam sesi pemotretan skuat. Pada Januari 2016, Victor Valdesdipinjamkan ke kelab Belgium, Standard Liege, sehingga kontraknya dengan Man U habis.

Victor Valdes membela Middlesbrough pada musim panas ini. Di kelab promosi tersebut, dia mendapat peluang untuk menghidupkan lagi kariernya. Penjaga gol berusia 34 tahun itu menjaga gawang The Boro pada perlawanan menentang Stoke City, akhir pekan lalu.

”Saya berasa seperti seorang pemain bola sepak profesional lagi setelah semua hari-hari berat di Manchester. Itu sukar untuk dijelaskan, tapi rasanya berat harus bersendirian. Kadang-kadang di Manchester United saya berpikir ‘saya tidak perlu ini’, tetapi saya adalah seorang pejuang dan seorang pemain judi bola yang profesional, ”ujar Victor Valdes kepada Sky Sports News HQ.

”Ini merupakan pertarungan terbesar dalam karier saya dan saya telah memenanginya. Jalan keluar yang gampang adalah menamatkan kerjaya saya, tapi sekarang saya merasa seperti seorang penjaga gol profesional lagi,” tambahnya.

Victor Valdes tak marah meskipun mendapat perlakuan tak mengenakkan dari Louis Van Gaal. Dia tetap menganggap lelaki asal Belanda itu sebagai seorang yang tealah berjasa dalam kariernya.

”Saya tidak punya kata-kata yang buruk untuk Louis Van Gaal atau Manchester United. Mereka membantu saya melalui kecederaan saya dan pengurus memberi saya peluang sebagai pemain bola sepak di Barcelona dan kemudian di Manchester United,” ujarnya.

”Dia bagaikan seorang ayah bagi saya. Saya tidak ingin mengingat enam bulan terakhir dengan cara yang buruk. Kami masih berkawan dan tidak ada masalah di antara kami,” kata Victor Valdes.

Leave a Reply

